מחקר מילות מפתח: לעשות אותו כמו מאסטר

מחקר מילות מפתח הוא הכלי הבסיסי לכל קידום אתרים טוב. 

המשמעות של מחקר מילות מפתח בצורה פשוטה זה לזהות אלו מילות מפתח הכי רלוונטיות לעסק שלכם, לשלב אותן ולקדם אותן באתר, על מנת להגיע עימן כמה שיותר גבוה בדף תוצאות החיפוש עבור חיפושים של גולשים.

כאשר תהיו ממוקמים במקומות הגבוהים בדף, רק כך האתר שלכם יהיה חשוף וזמין לגולש שחיפש את אותן מילות חיפוש ואם הוא יאהב את הטקסט שהוא רואה לגביי האתר שלכם הוא גם יקיש עליו ויכנס אליו.

איך זה עובד: נניח גולש כלשהוא מעוניין לרכוש זר פרחים לאשתו לרגל יום הנישואים הראשון שלהם (אנחנו היינו ממליצים לו להביא לה קצת יותר מזר פרחים אבל זה בפעם אחרת…) אותו גולש גר ברמת גן ואם הוא מעט חכם הוא יקיש: "חנות פרחים ברמת גן" ומיד יעלו לו כל תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

אם יש לכם חנות פרחים ברמת גן ומקדם האתרים שלכם עשה עבודה טובה והשקיע בהטמעת הביטוי 'חנות פרחים ברמת גן' באתר שלכם, יש לכם סיכוי טוב להופיע בין המקומות הראשונים עבור הביטוי הזה ויש לכם סיכוי להשיג לקוח חדש!

למי יש זנב יותר ארוך... - מחקר מילות מפתח, צוללים לעומק:

העניין עם מחקר מילות מפתח זה שאין רק ביטוי אחד שהגולשים מחפשים. 

מקדם אתרים שיצליח להיכנס לראש של הגולשים ולהבין איזה ביטויים מדויקים חיפש אותו גולש, יצליח להשיג יתרון.

 אגב, כדי להיכנס לראש של הגולש לא באמת צריך להפנט אותו או משהו כזה… 

יש כלים אוטומטיים שכל מקדם אתרים מקצועי מכיר, כלים שכבר עשו את העבודה וליקטו את כל המידע הקיים לגביי חיפושים בעבר עד לאותה שנייה בה אנו נמצאים ממש עכשיו.

כל חיפוש נקלט במערכת ומתווסף, מקוטלג ומסודר לפי כמות החיפושים שבוצעו עבורו, נפח החיפושים ועוד פרמטרים חשובים שמקדם אתרים מקצועי צריך לדעת לעבד ולהסיק מהם את המסקנות הנכונות לגביי איזה מילות מפתח עובדות הכי טוב ורלוונטיות עבור האתר שהוא מקדם ואיזה לא.

לכל מקדם אתרים מקצועי יש שיטות משלו, כלים שונים, סודות מקצועיים ועוד, איך לבצע מחקר מילות מפתח יעיל ואיכותי, אך באופן כללי הנה 4 אלמנטים וכלים בסיסים (וחינמיים!) שמסייעים לביצוע מחקר מילות מפתח מקצועי:

1. מתכנן מילות המפתח

גוגל מעמידה לרשות בעלי ומקדמי האתרים את כלי תכנון מילות המפתח שלה.

היתרון המרכזי שלו הוא שזה כלי שגוגל עצמה מספקת והיות והחיפושים נערכים בה, התוצאות הן הכי מדויקות.

 יש עוד כלים יותר מתקדמים אך גם כלי חינמי זה מאפשר למקדם האתרים להבין אילו מילות מפתח חיפשו הגולשים הכי הרבה, מה רמת התחרות על כל ביטוי ומה הצעת המחיר עבור כל ביטוי.

 זוהי התחלה טובה וכלי חובה לכל מקדם אתרים מקצועי.

כך זה נראה:

מתכנן מילות מפתח של גוגל

2. השלמה אוטומטית

אתם מכירים את זה מהחיפושים שאתם מבצעים בעצמכם. 

התחלתם להקיש מילה וגוגל משלימה אותה ומציגה בסרגל מתחת עוד אפשרויות. 

המטרה של גוגל היא להפוך את החיים של הגולש לקלים יותר אך למעשה היא מעניקה למקדם האתרים כלי חינמי נוסף שאם יידע להסיק ממנו את המסקנה הנכונה, ירוויח מילות חיפוש מבוקשות בלי להתאמץ. 

הריי גוגל עצמה מפעילה מחקר מילות מפתח ומציגה לגולשים את הביטויים הפופולריים שהכי הרבה גולשים חיפשו אותם. 

כך ניתן לרכב על הטרנד הזה ולהיעזר בו ואפרופו טרנדים… הנה הפיצ'ר הבא.

שניה לפני, כך נראית השלמה אוטומטית

השלמה אוטומטית של גוגל

3. אז כן, הפיצ'ר הבא הוא - גוגל טרנדס

גוגל טרדנס (google trends) הוא עוד כלי של גוגל שיכול לסייע למקדם האתרים בזיהוי מגמות חיפוש ברשת.

אמנם לא מדובר בביטויים מדויקים אלא בביטויים כלליים המייצגים מגמות חיפוש אבל הכלי המעודכן מאפשר למקדם האתרים לזהות טרנדים ברשת וליצור מילות מפתח הקשורות לכך.

גוגל טרנדס

4. מה המתחרים מחפשים...

לא בושה ואפילו הכרחי לכל עסק לבדוק מה עושים המתחרים שלו וזה תקף גם עבור קידום אתרים. 

מכיוון שרוב המידע חשוף וניתן לקבל אותו בקלות, מקדם אתרים יכול לקבל תובנות לגביי מילות החיפוש שהמתחרים שלו נעזרים בהן באמצעות דפי התוצאות עצמם ה-SERPs או באמצעות כלי תוכנה חיצוניים כמו semrush וכלים אחרים שמנטרים את ביטויי המתחרים.

לבדוק לך את האתר בחינם?

התקשרו/סמסו למס' 054-6803636 או השאירו פרטים:

ועכשיו הסבר לכותרת המוזרה: זנב ארוך… זהו ביטוי של מקדמי אתרים והכי קל להסביר את משמעות הביטוי 'זנב ארוך' בדוגמא. 

נחזור לאותו בעל מרמת גן שרצה לקנות לבת הזוג שלו פרחים לרגל יום הנישואים הראשון שלהם.

במקרה הוא גם נכנס למאמר הזה, קרא אותו והסכים שהוא צריך להביא לאשתו יותר מאשר פרחים בלבד. עכשיו הוא רוצה להביא לה גם טבעת זהב לבן עם שם והקדשה.

כולנו יודעים מה הוא יעשה כי זה מה שכולנו עושים: סומכים על גוגל שתמצא לנו את מה שאנחנו רוצים, גם אם זו לא מילה אחת אלא ביטוי עם זנב ארוך במיוחד.

אז אותו בעל טרי מקיש בסרגל החיפושים: "טבעת זהב לבן עם שם והקדשה ברמת גן" 

זהו ביטוי זנב ארוך המכיל 7 או 8 מילים ולא אחת או שתיים ועם מקדם האתרים המקצוען שלנו (פתחנו גם חנות תכשיטים והקמנו לה אתר..) ידע להטמיע את הביטוי הארוך והמדויק הזה באתר, שיחקנו אותה.

למה? כי זה לא ביטוי כללי אלא ביטוי ספציפי יותר וככל שנרד לרזולוציה גבוהה יותר, כך נוכל לתפוס בפינצטה את הגולשים שחיפשו בדיוק את מה שיש לנו להציע להם!

עוד 3 טיפים למחקר מילות מפתח שכל מקדם אתרים צריך להכיר:

מצאו נישה

בהמשך לשיטת הקידום באמצעות ביטויי זנב ארוך אנו מציעים לכל מקדם אתרים למצוא נישה ותת תחום בו העסק מצטיין ו'להתלבש' עליו.

 מה זאת אומרת? למצוא ביטוי אחד או כמה ביטויים שלא מקבלים נפח חיפוש גבוה (ולכן גם התחרות על הביטויים האלה והעלות שלהם לא גבוהה…) ולקדם אותם חזק.

 אם יש לכם מוצר ייחודי עם שם ייחודי זה יכול לעזור, אבל גם אם אתם עובדים בתחום תחרותי, מצאו את הנישה שלכם לא רק בעסק אלא גם בקידום האתר של העסק.

מה לא:

מקדמי אתרים רבים שוכחים להוציא את הביטויים הלא רלוונטיים ומשתמשים בביטויים כלליים מדי.

 יש מקרים בהם ביטוי מסוים חופף למה שאתם רוצים לקדם אבל הוא לא קשור לעסק ולאתר ולא רלוונטי אליו בכלל.

למשל בדוגמה שלנו: 'טבעות זהב' זה ביטוי הגיוני לקידום חנות תכשיטים כמובן, אבל אם תשתמשו בביטוי 'טבעות' בלבד נניח, גם מי שיחפש 'טבעות בצל' יגיע אליכם. 

זו דוגמה משונה קצת אמנם אבל תתפלאו כמה מקרים חופפים כאלה קיימים, שרצוי להימנע מהם ולא לבזבז עליהם תקציב.

תדעו מה אתם עושים

עד עכשיו נגענו רק בקצה הקרחון של מה זה מחקר מילות מפתח מקצועי ומה זה קידום אתרים איכותי. 

אם אתם רוצים לעשות עבודה טובה ולדאוג שהאתר שלכם יקודם טוב לאורך זמן, אתם צריכים מקדם אתרים מקצועי שמכיר את כל השיטות והטריקים שרק מקדם אתרים מקצועי ומנוסה מכיר.

קדימה, מקדם אתרים במרחק טופס ממך

שאלות נפוצות

בשביל מה עושים מחקר מילים?

מחקר מילים נועד לתת לנו אינדקיציה על כוונת המשתמש בנישה בה האתר פועל. כמו כן, הוא נועד לתת לנו את התשתית לאפיון התוכן שעתיד לעלות לאתר.

איך עושים מחקר מילים?

ישנם כלים פופולאריים יותר, יקרים יותר וגם כאלה חינמיים. דוגמא לכלים: Ubbersuggest, Ahrefs, Google Keyword Planner ו-SemRush. אלו יעשו את העבודה כמו שצריך.

מחקר מילים עושים פעם אחת?

לא. יש לעדכן את המחקר מילים אחת לשלושה חודשים, ולפעמים גם יותר תלוי בנישת האתר.

איך עושים מחקר מילים איכותי?

ראשית, עובדים לפי היררכיית האתר והקטגוריות. אם האתר פועל בקטגוריה אחת – לחלק את המחקר ל:שאלות הגולש, לביטויים ממוקדים וביטויי זנב ארוך. 

להצעת מחיר מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם
אהבתם? שתפו לחבר!
מרום ענקימרום ענקי, מקדם אתרים משנת 2015, במגוון תחומים.
מרום ענקי, מקדם אתרים משנת 2015, מדבר בפתרונות במטרה להעניק בית דיגיטלי חם ומקצועי לבעלי עסקים ולקדם אותם לשפע כלכלי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו לפוסטים ממוקדים ועדכונים בעולם השיווק. כתובת המייל של מרום – [email protected]