עיצוב חווית משתמש

"תשמע לגלוש באתר שלך זה פשוט חוויה…" – כשאומרים לכם את זה, עיצוב חווית המתשמש שלכם אדירה. על זה נדבר במאמר הזה. החשיבות, ההקשר לקידום אתרים ועוד. בואו נתחיל.

עם התפתחות העולמות הדיגיטליים נוצרה מודעת גדולה יותר לצורך של אתרים לספק חווית משתמש איכותית לגולש. 

אם בעבר אתרים לא הביאו בחשבון את רצונות וצרכי הגולש ובנו אתרים רק על מנת להעביר מידע, היום המצב שונה לגמרי.

אחרי שנים רבות של צבירת מידע וניתוח נתונים לגביי אופני גלישה באתרים שונים באינטרנט, נוצר מדע חדש ותחום חדש, העוסק בעיצוב חווית המשתמש UX -user Experience ותחום משיק UI – User Interface אשר יחד וכל אחד לחוד מתחייבים להפוך את חווית הגלישה באתר, נוחה וידידותית יותר.

מה יש בעיצוב חווית משתמש?

מתודולוגיית הפיתוח בממשקים דיגיטליים מקיפה וכוללת תחומים כמו: מבנה האתר, ארכיטקטורת המידע, סדר הפעולות באתר, הנעה לפעולה, פידבק ונראות ועוד אלמנטים רבים.

יחד הם אמורים לשפר את איכות הנראות והגלישה באתר, להקל על הגולש לעבור בין דפים ולגרום לו לשייט באתר בצורה אינטואיטיבית בלי לחפש יותר מדי דברים כי הכל צריך להיות כבר ברור ונוח להקלקה, גלילה, הוספה לעגלה, רכישה, הרשמה או כל דבר אחר.

דוגמא לעיצוב חווית משתמש במובייל

רגע, אבל איפה נכנס כאן העיצוב?

כמובן שחלק מרכזי בעיצוב חווית המשתמש זה העיצוב… העניין הוא שעיצוב כבר לא יכול להיות גורם נפרד ועצמאי וכיום כאשר מאפיינים אתר מ-א' עד ת' חייבים להביא בחשבון אלמנטים עיצוביים ולמזג אותם יחד עם רעיונות אחרים של בונה האתר ולשלב אותם עם כל שאר המרכיבים ההופכים אתר נוח לשימוש עבור המשתמש.

מעצב חווית משתמש צריך לשלוט היום לא רק באפקטים חזותיים אלא גם להבין באופן עמוק כיצד הגולשים מעבדים את המידע, מה המסלול שהם עושים באתר ועליו לעבוד בשיתוף פעולה מלא אם יוצר האתר שאמור להעביר לו את העקרונות, האסטרטגיה והקוים המנחים לבניית האתר.

לבדוק לך את האתר בחינם?

התקשרו/סמסו למס' 054-6803636 או השאירו פרטים:

מה יש בכל קורס עיצוב חווית משתמש מקצועי:

- מבוא

במבוא לקורס עיצוב חווית משתמש תקבלו תמונת מצב מה קורה היום בתעשייה, סקירה היסטורית קצרה להבנת האבולוציה ומהות המקצוע, המתבססים על הנדסת אנוש וחווית המשתמש מנקודות מבט שונות

- אפיון הממשק

תכלס איך אפשר לתרגם רעיונות כלליים לביצוע וכיצד לאפיין בצורה נכונה ויעילה אתר עבור בוני האתר.

- קוגניציה

חלק חשוב ביותר בכל קורס עיצוב חווית משתמש עוסק בקשר שבין המוח לממשק והיחסים ביניהם: תכירו את המעגל הקוגניטיבי, את מנגנוני הקשב, מערכות היחסים בין תמונה לסאונד, כיצד עובד הזיכרון בהקשר זה, איך להיעזר בפידבקים ועוד.

- אנטומיית המסך

בסופו של דבר אתר חייב לשבת על גביי מסך כלשהו וכיום כאשר רוב התנועה עוברת לסמארטפונים, יש הבדל גדול בין עיצוב למובייל לבין עיצוב לדסקטופ. 

רספונסיביות, התאמה למסכים, מכל סוג הפכה מזמן למושג מרכזי וכיום אין מעצב אתרים שלא בונה אתר גם למובייל כך שחשוב לעמוד על ההבדלים הבסיסיים בין עיצוב אתר למחשב, טאבלט או טלפון נייד.

- ארכיטקטורת המידע

כיצד גולשים מנווטים באתר, מה הם פקדי הניווט המרכזיים, טכניקת בדיקות, שיקולים בבניית עץ מסכים ואלמנטים נוספים.

נושאים נוספים הנלמדים בקורס עיצוב חווית משתמש: פסיכולוגיה ואפיון ממשקי אינטרנט, יסודות העיצוב, מחק משתמשים, כלי עבודה, אפיון אתרי אי-קומרס, מתודולוגיית מחקר, כלים אנליטיים, הקשר בין עיצוב חווית משתמש לעולם השיווק הדיגיטלי ועוד.

עיצוב חווית משתמש וקידום אתרים

הנה עוד כמה טיפים ללמידת עיצוב חווית משתמש באתרי אינטרנט:

תבנו אתר שאתם הייתם רוצים לגלוש בו

במקום ללמוד מילים גבוהות ולעבוד לפי נושאים וקטגוריות פשוט תנסו לבנות אתר שיתאים לכם ולהרגלי הגלישה שלכם. 

אמנם יש מחקרים ודאטה רבה אשר עושה עבורכם את העבודה ומנגישה לכם סטטיסטיקות של הצלחת אתרי אינטרנט לפי פרמטרים שונים, אבל אם תקראו את כל אלה ותפעלו לפיהם, מקסימום תבנו אתר שעובד לפי הספר ומספק את הגולש אבל לא מפתיע אותו ולא יוצר משהו חדש. 

אולי דווקא בנייה ללא ידיעה יכולה לגרום לכם ליצור מבנה שטרם נראה כמותו ולעלות על רעיון חדש שטרם מומש.

תלמדו תוכנות

הכרת תוכנות כמו פוטושפ, אדובי או כל תוכנת עיצוב אחרת, באמצעותה  בונים אתר, הכרחית עבור כל מעצב חווית משתמש.

קחו בחשבון שגם אם יש לכם רעיון מדהים לעיצוב חווית משתמש שונה בתכלית מכל מה שראיתם עד עכשיו, ייתכן ועדיין הוא לא יהיה ישים ואפשרי.

לימוד והתמקצעות בתוכנות עיצוב זה חלק בלתי נפרד בעבודתו של מעצב חוויות המשתמש.

תלמדו תיכנות

מאוד יעזור לכם לדעת כיצד עובד האינטרנט באופן כללי, איך בנוי קוד של אתר וכדומה ולא רק שזה יעזור לכם אלא זה גם הופך בשנים האחרונות יותר ויותר פקטור הכרחי בידע של כל מעצב חווית משתמש. 

שפות תכנות בסיסיות כמו HTML5, ג'אבה ואחרות הופכות להיות כלי בארגז הכלים של מעצבי חווית משתמש מקצועיים שיכולים ליהנות מהיתרון שלהם בהכרת כלי תוכנה על פני מעצבים חסרי ניסיון וידע בתחום.

תגלשו באתרים

במקביל להכשרתכם כמעצבי חווית משתמש המשיכו לגלוש ולבקר בכמה שיותר אתרים.

 אין ספק שהשיטה הזו תהיה אפקטיבית ביותר עבורכם וכך תוכלו למצוא מהר מאוד פתרונות עיצוב ופתרונות טכניים שמתאימים לכם.

עצבו, עצבו, עצבו

אין חכם כבעל ניסיון תופס גם כאן ובגדול. 

ניסיון יהפוך אתכם מקצועיים יותר וככל שתעבדו יותר בתחום תהיו יותר טוב בו כמו בכל מקצוע אחר. 

שאבו רעיונות מהרשת, למדו וחקרו מה נעשה עד היום אך נסו ליצור משהו חדש על ידי ניסוי ותהיה, בנייה והרכבה של כל האלמנטים שלמדתם עד כה, יחד עם הניסיון האישי שלכם כמשתמשי קצה באתרים בעצמכם.

הקשר בין חווית משתמש טוב להמרה - (או: איך להשיג יותר מכירות על ידי עיצוב חווית משתמש מדהימה)

כמעט כל מחשבה ופעולה בעולם מתקיימות למטרה אחת: להשתכלל ולשפר את הקיים. חדשנות פורצת גבולות נוצרת מתוך חוסר ובעייתיות.

תחום עיצוב חווית המשתמש נולד כתוצאה מהבנה עמוקה של יוצרי התחום, שיש ביכולתם להשפיע בצורה משמעותית על אחוז המכירות המגיעות מהאתר, על ידי עיצוב חווית משתמש טובה יותר.

בעקבות כך נוצרו כלי מחקר וניטור שהמהפכה הטכנולוגית והדיגיטלית קידמו במקביל בעולמות השיווק הדיגיטלי, עם פריצתן של הרשתות החברתיות ויצירת עולמות חדשים בתחום כמו: אוטומציה, פרוגרמטיות, PPC, ביג דאטה, בינה מלאכותית, בוטים ועוד.

מעצב חווית משתמש UX ומעצב UI חייבים להכיר את כל המגמות והטרנדים בתחום, לשלוט בכל הכלים ולדעת ליישם אותם בעבודתו.

ההאצה האקספוננטלית בתחום השיווק הדיגיטלי רותמת תחומים שהיו זרים זה לזה בעבר, כמו מדעי המחשב ופרסום ומכירות למשל והופכת אותם קשורים זה לזה כפי שלא היה מעולם. 

מקדם האתרים, איש ה- SEM ומעצב חווית משתמש נעזרים באותם הכלים וצריכים לתת פתרונות זה לזה ברמת התוכן, העיצוב ובפן הטכני.

חברות הייטק שעסקו בעבר רק בקוד מבינות את חשיבות הפסיכולוגיה השיווקית והצורך בשילבן בפתרונות שהן מספקות לצרכן חברות שעסקו במכירות בלבד למשל, מבינות את חשיבות החיבור הדיגיטלי של העסק שלהם.

הקשר בין קידום אתרים לעיצוב חווית משתמש

אין ספק שמומחה לקידום אתרים צריך גם הוא להכיר היום את המושג מעצב חווית משתמש, ואם הוא גם בונה אתרים, מה שסביר להניח, הוא גם צריך לשלוט ברזי המקצוע. 

קידום אתר הבנוי בצורה טובה, בעל חווית משתמש טובה, יהיו קלים יותר לקידום ויאפשרו למקדם האתרים להצליח יותר בתפקידו.

קידום אתר הבנוי בצורה גרועה קשה יותר מקידום אתר טוב.

אם כך תפקידו של מקדם האתרים כיום אינו רק לקדם אתר אלא גם להמליץ לבונה האתר על שיפורים ושדרוגים שיהפכו את האתר נגיש יותר ונעים יותר לגלישה. 

מהירות טעינת האתר היא עוד פקטור משמעותי שצריך לתת לו דגש לצד רספונסיביות, כלומר התאמת האתר לגלישה בכל המסכים האפשריים ועוד.

שלבו את כל אלה יחד עם עין עיצובית טובה של מעצב חווית המשתמש שלכם, אשר יודע בדיוק באיזה צבע, באיזה גודל והיכן צריך להיות ממוקם כל אלמנט באתר: טופס יצירת הקשר למשל וכל אלמנט אחר, ותהפכו את האתר שלכם יעיל יותר וממיר יותר, כלומר כזה שישיג לכם יותר המרות ויותר מכירות. 

חשבו על זה כך: השקעתם תקציב, הרמתם קמפיין בפייסבוק למשל, יצרתם קהל יעד רלוונטי, בניתם מודעות פרסום איכותיות, השקעתם בסרטון תדמית איכותי ושלחתם הכול לרחבי האינטרנט לגולשים שיקליקו ויגיעו לאתר שלכם. 

הבאתם אותם אל הבאר ועכשיו אתם צריכים לספק לכם לא רק מים טעימים (המוצר או השירות שלכם) אלא גם שוקת נוחה לשתייה (מבנה האתר שלכם) וחווית שתיה / משתמש נעימה: צל, מגבת קטנה וכו'. 

אם תעשו את זה, הגולשים יישארו לשתות אצלכם, אבל אם לא, הם פשוט יעברו למקום אחר בלחיצת כפתור. אפילו אם המים אצלכם טובים יותר, אם הם לא יוגשו לגולשים בצורה נעימה וקלה לשתייה, תאבדו לקוחות וחבל.

בעידן הדיגיטלי היום לא מספיק לבנות אתר טוב, לא מספיק להעלות תוכן טוב ולא מספיק ליצור קמפיין פרסום טוב – צריך לשלב את כל הכוחות יחד וליצור אסטרטגיית פרסום וקידום חכמה בדיגיטל, כזאת שרותמת את כל הכלים והמשאבים שברשותכם ושמה את הגולש במרכז.

"רק ככה תצליחו לבלוט מעל מתחרים ולייצר תנועה, חשיפה, לידים ומכירות באתר שלכם""

צריכים עזרה בנושא? פנו אליי היום ואשמח להיפגש אתכם ולראות איך אפשר לעזור לאתר שלכם להיות בנוי טוב יותר ומקודם טוב יותר בכל מנועי החיפוש ובכל מקום רלוונטי אחר.

נהניתם מהמאמר? שתפו אותו וקראו עוד מאמרים מסוג זה במגוון תחומים מעולמות השיווק הדיגיטלי: קידום אתרים אורגני, אופטימיזציה, קישורים חיצוניים, אפיון ממשק משתמש (UI) ועוד.

מוזמנים ליצור קשר עכשיו או להשאיר פרטים בדף ואשמח לחזור אליכם למתן ייעוץ מקצועי ראשוני ללא עלות וללא התחייבות ולהצעת מחיר. להתראות ובהצלחה!

להצעת מחיר מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם
אהבתם? שתפו לחבר!
מרום ענקימרום ענקי, מקדם אתרים משנת 2015, במגוון תחומים.
מרום ענקי, מקדם אתרים משנת 2015, מדבר בפתרונות במטרה להעניק בית דיגיטלי חם ומקצועי לבעלי עסקים ולקדם אותם לשפע כלכלי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו לפוסטים ממוקדים ועדכונים בעולם השיווק. כתובת המייל של מרום – [email protected]