בניית פרופיל קישורים ברשת בצורה טבעית

קישורים, בין אם קישורים חיצוניים (Backlinks) או קישורים פנימיים, הם חלק בלתי נפרד וחשוב ביותר בעבודתו של כל מקדם אתרים מקצועי.

קישורים חיצוניים או למעשה פרופיל הקישורים, מוכתר על ידי גוגל כאחד מ-3 האלמנטים המרכזיים בקידום אתר לצד תוכן איכותי ואופטימיזציה.

קישורים חיצוניים מאפשרים לגולשים מאתרים שאינם שלכם, להגיע לאתר שלכם ולבצע בו רכישה, להירשם לשירות שאתם מספקים, לקרוא תוכן, להגיב וכדומה.

קישורים פנימיים הם קישורים בתוך האתר שלכם.

לדוגמא, גולש הגיע לדף הבית של האתר שלכם ומצא שם לינק, קישור לדף המוצרים שלכם באתר. זהו קישור פנימי.

קישור חיצוני לעומת זאת הוא קישור שהגולש נכנס אליו באתר חיצוני שאינו שייך לכם ומצא שם לינק, קישור לאתר שלכם ועבר אליו.

תפקידו של מקדם האתרים להטמיע כמה שיותר קישורים חיצוניים באתרים אחרים ולהביא בעזרתם יותר תנועה לאתר שלכם. 

יחד עם זאת עליו שלא להגזים בקישורים ולא ליצור קישורים חיצוניים שבורים או קישורים חיצוניים מפורקים ולא אמיתיים או קישורים חיצוניים לא איכותיים, על מנת שלא לפגוע בדירוג האתר ולא לקבל עונש מגוגל על הפרת תנאי הקידום הבסיסיים.

קישורים חיצוניים מאתרים איכותיים

לאיזה אתרים כדאי לכם לקשר את האתר שלכם?

תפקידו של מקדם האתרים למצוא את האתרים הרלוונטיים ביותר לאתר שלכם ולבנות מערך קישורים חיצוניים איכותי.

מקדמי אתרים עובדים בשיתוף פעולה זה עם זה על מנת להחליף קישורים ואף על פי שכוחם וזוהרם של הקישורים החיצוניים קצת דעך בשנים האחרונות נוכח התחזקותם של הרשתות החברתיות, כיום, יותר מתמיד, קישור חיצוני טוב אחד יכול להביא לכם טראפיק ותעבורה איכותית מאתר אחר אל האתר שלכם.

הנה אתרים בהם רצוי להטמיע קישור חיצוני לאתר שלכם:  

אתרים רשמיים

אם הצלחתם להטמיע קישור לאתר שלכם באתר רשמי כמו אתר ממשלתי למשל, שיחקתם אותה. 

כמובן שזה קשה עד בלתי אפשרי במקרים רבים עבור גופים ועסקים פרטיים.

אתרים עם אותו עולם תוכן

מקדמי אתרים יוצרים שיתופי פעולה עם מקדמי אתרים אחרים על סמך אינטרסים משותפים ותחומי עניין משיקים.

לכן הגיוני יהיה להטמיע קישור לאתר שלכם באתר אחר הנמצא באותו תחום. 

אגב, שכחנו לציין, בתמורה להטמעת הקישור שלכם באתר אחר, מין הסתם תצטרכו להטמיע קישור של אותו אתר, באתר שלכם.

אתרים מקצועיים

קיימים פורטלים ואתרים רבים המאגדים מידע ולינקים מאתרים רבים באותו תחום.

אלו אתרים כמו אתרי השוואות מחירים וכדומה או אתרים שכל תפקידם לתת שירות זה, מעין מודיעין לאתרים אחרים.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות גרמו לטלטלה רצינית בתחום קידום האתרים וברגעים מסוימים נראה היה אפילו שהם ייתרו את הצורך בקידום אתרים.

בפועל מה שקרה הוא שכיום רוב הגולשים מגיעים לאתרים דרך קישורים מתוך הרשתות החברתיות ולכן קידום ברשתות החברתיות קריטי לקידום האתר, בין אם בצורה אורגנית על ידי פתיחת פרופיל עסקי בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יו טיוב ושאר הרשתות החברתיות או על ידי הטמעת קישורים במודעות ממומנות, באותן הפלטפורמות ממש.

אמנם עדכון פינגווין ב-2013 ואחריו עדכון יונק הדבש הבהירו שסיגנלים מהמדיה החברתית לא נחשבים כקישורים אבל המציאות משנה אפילו את המדיניות של גוגל וכיום גוגל היא זו שרודפת אחרי הגולשים במדיה החברתית ולא ההפך.

לבדוק לך את האתר בחינם?

התקשרו/סמסו למס' 054-6803636 או השאירו פרטים:

פרופיל קישורים – האלמנט החשוב בכל עבודת SEO וקידום אתר

אל תבלבלו בין פרופיל קישורים לבין קישורים חיצוניים. 

פרופיל הקישורים מכיל את הקישורים החיצוניים ועוד אלמנטים. לפרופיל הקישורים יש מרכיב מרכזי בדירוג האתר והציון שהוא מקבל ממנועי החיפוש וגוגל בראשם.

מהו פרופיל קישורים? פרופיל הקישורים הוא תיק הקישורים שלכם לפיו נקבעת איכות בניית האתר שלכם. יש 2 מרכיבים עיקריים בפרופיל הקישורים והם:

  • קישורים חיצוניים מאושרים (בעלי DA גבוה) – רצוי שיהיו כמה שיותר
  • קישורים ספאמיים – רצוי שלא יהיו בכלל!

        

דירוג האתר נקבע בעיקר לפי איכות פרופיל הקישורים שלכם ולפי איכות עוגני הטקסט Anchor text והגיוון שלהם. 

עוגני הטקסט הם הכותרות, המכילות את שם העסק או התחום בו הוא עוסק. כך גוגל יכול לשייך את האתר שלכם לקטגוריה בה הוא נמצא.

אנקור טקסט לקישור חיצני

הנה 5 דרכים להשיג קישורים חיצוניים איכותיים ומגוונים שיעלו את דירוג באתר שלכם:

בניית אתרים

זו לבטח הדרך הבטוחה ביותר להשיג קישורים חיצוניים לאתר כלשהוא. 

בניית אתר לצורך השגת קישורים די נפוצה בתחום מכיוון שהיא נותנת לבונה האתר שליטה מלאה על מיקום הלינק ומבטיחה לו את תקינות הקישור ואת רמת אבטחתו.

בוני אתרים ומקדמי אתרים עובדים בשיתוף פעולה ובונים לפעמים אתרים רק למטרות של הטמעת קישורים לחיצוניים באתרים שבנו. 

החיסרון הוא כמובן בזמן ובהשקעה בבניית אתר שבסך הכול משמש כלי ליצירת קישורים חיצוניים.

אתרי אינדקס

אתרי אינדקסים מקומיים מאפשרים לכם לרשום את כתובת האתר ואת מיקום העסק, הכניסו את האתר שלכם לכמה שיותר אינדקסים.

המלצות

לדוגמה: יש לכם עסק ואתר לברזים יוקרתיים, הציעו לחברת מטבחים המוכרת מגוון מוצרי מטבח לכתוב המלצה על האתר שלהם וקבלו את האפשרות לשים לינק אל האתר שלכם בתמורה.

פורומים

טקבקו בצורה חכמה ולא בולטת ועל הדרך ציינו את האתר שלכם ואם תוכלו להטמיע בו לינק, מה טוב.

החלפת קישורים

עבדו בשיתוף פעולה עם עוד אתרים כמוכם או אתרים שמצאתם לנכון שקישור בהם, יעזור לקידום האתר שלכם. 

החלפת קישורים היא פעולה נפוצה שכל מקדם אתרים כמעט מבצע, העוזרת לאתר שלכם להיות נגיש ממספר רב של מקומות ברשת.

קניית קישורים

כמו בכל תחום, גם בעולם קידום האתרים אפשר לקנות קישורים, אך שימו לב, היזהרו ובדקו שהקישורים שקניתם הם קישורים איכותיים כי אם הם יהיו קישורים שבורים או קישורים מספימים תוכלו להיענש על ידי גוגל ודירוג האתר שלכם ייפגע!

כתבה באתר אחר

אם תצליחו ליצור תוכן מעולה ולשכנע אתר אחר להעלות את הכתבה שלכם לאתר שלהם, בדרך כלל על ידי רכישת כתבה באתר, תוכלו לשלב בה קישור ולהרוויח גם מהקישור וגם מהכתבה והתוכן במידה והגולשים יאהבו את הכתבה.

חפשו אתרים גדולים ומוכרים בהם יש מדורים רלוונטיים לתחום שלכם והעלו שם כתבות עם קישור שיוביל לאתר שלכם.

PR יחסי ציבור

כמעט אין מותג גדול שלא נעזר במחלקת יחסי ציבור, אשר רוב תפקידה כיום מתרכז בדיגיטל כי מנהלי יחסי ציבור מבינים את הכוח שיש בקישור לאתר דרך הודעה חדשות למשל.

זה לא חייב להיות בקנה מידה ארצי ומספיקה ידיעה במקומון כדי להביא חשיפה לעסק שלכם.

קניית אתרים

יש אתרים שהפסיקו לפעול, אתרים עזובים ואתרים שבעליהם מעוניינים למכור אותם. עבורכם זו הזדמנות נהדרת לרכוש אתר שכבר בנוי ולשתול בו את הקישור שלכם בלי שתצטרכו להשקיע זמן בבניית אתר חדש.

דומיינים

ראשית כל חשוב לזכור: יש לכם אתר שהשקעתם בו ועובד? דבר ראשון חדשו את הדומיין שלו כל שנה או מתי שצריך כדי שלא תאבדו את הדומיין ואת ה-URL הרלוונטי!

בנוסף תוכלו למצוא אתרים אחרים עם דומיין קליט שיכול לעזור לכם ולרכוש אותם אם הם לא פעילים או למצוא דומיינים חדשים לגמרי לאתרים חדשים שתבנו.

פה לאוזן

אולי השיטה הכי יעילה בעולם לקידום כל דבר, גם אתר.

היעזרו בכל מי שאתם מכירים כדי לקדם את האתר שלכם. מקדמי אתרים יכולים לעשות זאת גם בנוסף. 

כאשר יש לכם אתר עם דומיין קל ושם קליט, תוכלו לפזר קישורים ואזכורים של האתר שלכם בהמון מקומות, שגם אם הם לא רלוונטיים ישירות לעסק שלכם, יכולים לחזור אליכם בעתיד בצורה כזאת או אחרת על ידי גולש  ששמע עליכם והגיע אל האתר שלכם בעקבות כך.

סוגי קישורים חיצוניים – קשה להשגה עולה יותר...

יש שני סוגי קישורים חיצוניים מרכזיים:

  • קישור אדיטוריאלי Editorial – זהו קישור חיצוני שדורש את אישור בעל האתר אליו מועלה הקישור
  • קישור אוטומטי Automatic – זהו קישור חיצוני שמאושר בצורה אוטומטית. קישורים אלה אפשר להטמיע בפורומים, בחלק מאתרי האינדקסים, באתרי שאלות ותשובות(Q&A) ועוד.

הקישורים האדיטוריאליים נחשבים איכותיים יותר כי הם קשים יותר להשגה ובדרך כלל מדובר בפורטלים או אתרים גדולים בעלי תעבורה יפה שאם תצליחו להטמיע בהם קישור חיצוני איכותי לאתר שלכם, תזכו ממנו לחשיפה יפה.   

ממה להיזהר ואיפה לא כדאי להטמיע קישור חיצוני

לאחר שמקדמי האתרים הבינו את חשיבות פרופיל הקישורים, נוצרו ברשת מגוון דרכים ערמומיות שמטרתן ליצור כמה שיותר קישורים. כך התפתחה לה תעשיית הספאם שכולנו סובלים ממנה כיום. 

גוגל זיהתה את המגמה ומענישה אתרים שפועלים בדרכים מפוקפקות לניפוח תיק הקישורים שלהם. מקדמי אתרים מקצועי ומנוסה צריך להכיר זאת הייטב ולפעול בזהירות בשטח, כאילו הלך בשדה מוקשים וירטואלי.

הנה כמה מקומות ואתרים בהם יש להימנע מלהטמיע קישור חיצוני לאתר שלכם:

  • בטיחות – אל תעלו קישור באתר שלא נראה לכם מאובטח או אתר שזיהיתם בו תוכנות זדוניות, וירוסים וכדומה.
  • הפרת זכויות יוצרים – אל תעלו קישור לאתר שלכם באתר שמפר זכויות יוצרים על בסיס קבוע על ידי העלאת תמונות לא מאושרות, תוכן משוכפל וכדומה.
  • מהימנות – רצוי שלא להעלות קישור באתר שהאמינות שלו מוטלת בספק על מנת שלא לפגוע בשם הטוב של האתר שלכם
  • אי רלוונטיות – אין טעם להעלות לינק לאתר שלכם באתר אחר שלא קשור בכלל לתחום העניין של האתר שלכם מכיוון שקישור זה ייחשב כלא איכותי והתנועה המעטה, אם בכלל שתגיע לכם ממנו, תוריד את דירוג פרופיל הקישורים שלכם.
  • חוטפי דפדפנים – הדבר האחרון שאתם רוצים זה לשים קישור לאתר שלכם באתר אחר שישתלט על דפדפן הגולש ברגע שיקליקו על הקישור שלכם.

טיפים מסכמים בנושא קישורים חיצוניים

עומדים להטמיע קישור חיצוני לאתר שלכם? הנה כמה טיפים נוספים:

  1. מצאו אתרים סמכותיים ואיכותיים בעלי אמינות ותעבורה גדולה שהטמעת קישור בהם תהיה בטוחה ותשיג לכם מקסימום פוטנציאל חשיפה.
  2. לפעמים קישור אחד חזק או כמה, עדיף על מיליון קישורים גרועים.
  3. הנדסו את הקישור החיצוני כך שיהיה קל להבין אותו, לכתוב אותו, להעתיק אותו ולהדביק אותו ושמרו על URL נקי וקצר ככל הניתן.
  4. בנו פרופיל קישורים חיצוניים איכותי המורכב מקישורים חיצוניים איכותיים רבים ומעט או בכלל לא קישורים חיצוניים מספימים.
  5. בצעו תחזוקה שוטפת ומעבר על כל הלינקים שלכם אחת לתקופה על מנת לזהות לינקים שבורים וגרועים והסירו אותם.
  6. מצאו דרכים חדשות לבניית פרופיל הקישורים שלכם והוסיפו קישורים בצורה קבועה אך לא בתדירות גדולה מדי.
  7. אתרו את התכנים האיכותיים והממירים ביותר שלכם באתר והעבירו אליהם קישור

עקבו אחרי העדכונים שגוגל מוציאה לגביי מדיניותה בעניין הקישורים ובכל נושא אחר הרלוונטי לעבודתכם. 

אל תירדמו בשמירה כי לפעמים יוצאים עדכונים שמשנים כמה חוקים במערכת ואתם ממש לא רוצים לקום יום אחד ולראותך שאתר שקידמתם בעמל רב למקומות הראשונים בגוגל, נעלם פתאום מהרשימה בגלל כלל שהפרתם או טעות שביצעתם.

טיפ לסיום,

השקיעו כמיטב יכולתכם בבניית פרופיל קישורים עשיר ואיכותי אך אל תזניחו את שאר המרכיבים בעבודתכם כמקדמי אתרים: יצירת תוכן איכותי וקידומואופטימיזציה, עבודה ON SITE ו- OFF SITE כולל תחזוקת האתר והפיכתו מהיר יותר, נגיש יותר ובעל חווית משתמש אופטימלית.

צריכים ייעוץ בתחום בניית האתרים וקידום אתרים? פנו אלי ואשמח להיפגש אתכם בזום או בשיחת טלפון (כאן) ולהתקדם הלאה לקידום האתר שלכם. להתראות ובהצלחה!

להצעת מחיר מלאו את פרטיכם ונחזור בהקדם
אהבתם? שתפו לחבר!
מרום ענקימרום ענקי, מקדם אתרים משנת 2015, במגוון תחומים.
מרום ענקי, מקדם אתרים משנת 2015, מדבר בפתרונות במטרה להעניק בית דיגיטלי חם ומקצועי לבעלי עסקים ולקדם אותם לשפע כלכלי.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו לפוסטים ממוקדים ועדכונים בעולם השיווק. כתובת המייל של מרום – [email protected]